Monday, March 3, 2008

Verkooptrucs voor uw huis

Huizen kunnen soms erg lang te koop staan, de gemiddelde tijd dat een huis te koop staat schommelt nog steeds rond een half jaar. Met de vele huizenprogramma’s die je tegenwoordig de revue ziet passeren merk je dat er veel verkooptrucs zijn.

 

De kans dat je je huis zo snel mogelijk verkoopt vergroot je naarmate het huis aantrekkelijk is voor een zo groot mogelijk publiek. De prijsklasse van een huis speelt ook een belangrijke rol hierin. Hoe hoger de prijsklasse, hoe kleiner de groep potentiele kopers. Bedenk je waarnaar jezelf kijkt als je een huis binnenloopt, de kwalieit van het sanitair, de badkamer de keuken, de kozijnen, etc, hier kijkt een potentiele koper ook naar. Hoe mooi jij die prachtige muurschildering in je woonkamer ook vindt, hier zit niet iedereen op te wachten. Als je je huis graag wil verkopen probeer dan je huis zo neutraal mogelijk te presenteren.

 

Zorg ervoor dat alles er verzorgd uitziet, dat straalt uit dat u in de jaren dat u in het huis gewoond hebt ook goed voor het huis gezorgd hebt, zorg dat het aanrecht leeg is, de tuin opgeruimd en de bedden opgemaakt. Denk aan ‘Hotelkamer’-staat.

 

Rare kleuren in je keuken en je Badkamer kunnen op het moment van aanschaffen heel hip en leuk zijn, maar laten we eerlijk zijn, lime-groen is lang niet zo hip meer als dat het was en kan dus ook veel potentiele kopers afschrikken.

 

Niet iedereen is gediend van huisdieren, en hoe schattig het ook is, dat de hond zelf de deur open kan doen, de krassen die het achterlaat kan en verkoper behoorlijk afschrikken. En dan hebben we nog niet gesproken over de luchtjes die huisdieren achterlaten.

 

De cliche-appeltaart in de oven en de lucht van verse koffie wordt niet door iedereen onderschreven vooral niet door makelaars. Dat is niet vreemd want wat zou de toegevoegde waarde van het gebruiken van een prijzige makelaar nog zijn? Bedenk je dat luchtjes bij het verkopen van eten / kleding / auto’s veelvoudig gebruikt worden.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

No comments:

Post a Comment